perjantai 7. tammikuuta 2011

Loma

Mulle oikeastaan ainoa keino irtaantua töistä ja nollata aivot on päästä pois Suomesta. Sillon puhelin ei soi ja en ole kiinni meileissä koko ajan. Mitä kauempana olen sitä vähemmän olen tietoinen mitä Suomessa tapahtuu. Joulun aikaan olen yleensä aina matkalla sillä toimistomme on kiinni välipäivät ja siis jos vaan matkaseuraa on tiedossa. Tämä oli ensimmäinen talvi aikoihin, kun en matkannut kohti Aasiaa tai jotain muuta lämpöistä kohdetta. Valitsin siis tällä kertaa (ja toistamiseen) New Yorkin sillä Peppi oli täällä ja tämä on kaupunki, johon voi aina tulla. New York tosin tuottaa mulle aina ristiriitaisia tunteita. Rakastan, kun täällä tapahtuu koko ajan ja ihmiset ovat omia persooniaan, mutta toisaalta suomalaiseen makuun täällä tökkii useat asiat ja tosi pahasti. Täällä joku voi räppää liikennevaloissa, breikata metrotunnellissa tai haltioitua siitä, että olet Euroopasta (tietämättä mikä se edes on). Toisaalta täällä taas et voi aina luottaa ihmisiin, harva on sinusta oikeasti kiinnostunut ja asuntojen hinnat poskettomia ja  lämmitys ei pelaa. Mutta ehkä juuri nämä asiat tekevät tästä rakastettavan hirveän kaupungin. Mikäli täällä joskus asuisin ja rahaa olisi niin hankkisin asunnon ehdottomasti Sohosta. Alue on aivan mielettömän ihana lukuisine liikkeineen, persoonallisine ihmisineen ja täydellisine kahviloineen.

Juna-asemalla kohti New Jerseya

Milburne

Söpö alue, right

Ja sitten täysin eri tunnelmiin, Harlem

Metroasema

Jimmy Jazz, mun uusi lempiliike. Löytyy vain Harlemista ja Brooklynista

Mennäänkö leffaan?

Täällä liikkeessä myyjät räppäsi ja piti showta yllä, Harlem it is!



Harlmesita Sohoon illalliselle. Pari pysäkkiä mentiin ohi, mutta ei haittaa kun on niin paljon nähtävää


Ja sitten Brooklyniin

Mun nurkkaus


Kuinka monesta rappukäytävästä löytyy vessa?!


Näkymä huoneesta, not bad!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti